پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 196
نویسنده : محسن دلاور

1

دنیا سهرابی| حدود 7هزار سال پیش، اقوام آریایی‌اي که در نواحی نزدیک سیبری امروزی زندگی می‌کردند، مهاجرتی بزرگ را آغاز کردند. سرد شدن هوا باعث کوچ این اقوام دامدار به سرزمین‌های جنوبی شد. دسته‌ای از این اقوام به سمت اروپا حرکت کردند و دسته‌ای دیگر راه جنوب را در پیش گرفتند و به سمت فلات ایران و شبه‌قاره هند رهسپار شدند................................


:: موضوعات مرتبط: تاریخ , ,
:: برچسب‌ها: کعبه زرتشت ,



بازدید : 207
نویسنده : محسن دلاور

معبد چغازنبيل يك زيگورات است‌. زيگورات بناي خشتي توپر و بدون فضاهاي داخلي است كه سطح خارجي آن، ‌پوششي از آجر دارد. ابعاد قاعده زيگورات‌ها مربع يا مستطيل و اندازه آنها بين 50 در50 متر يا40 در 50 متر متغير است. تاكنون هيچ يك از زيگورات‌هاي شناسايي شده به‌طور سالم و كامل باقي نمانده و لذا ارتفاع اصلي آنها مشخص نشده است. دسترسي به فوقاني‌ترين طبقه زيگورات با پلكان يا راه شيب‌دار صورت مي‌گرفت. فضاهاي اطراف زيگورات‌ها را با درختكاري پوشش مي‌دادند. به طور كلي زيگورات‌ها جايگاه يا معابدي بودند كه در دوره كهن مردم بين‌النهرين براي خدايان مورد پرستش خود بنا مي‌كردند و در قسمت انتهايي آن به پرستش خداي خويش مي‌پرداختند و چون اين معابد در بين‌النهرين به نام زيگورات معروف شده و عيلامي‌ها مقارن با ظهور تمدن در بين‌النهرين، در شوش حكومت مي‌كردند، نام زيگورات به خود گرفتند.


:: موضوعات مرتبط: تاریخ , ,
:: برچسب‌ها: زیگورات , چغازنبیل , محسن دلاور ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد