پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
عجیب و قریب ‌ترین مرگ‌های تاریخ!!
نوشته شده در دو شنبه 2 اسفند 1389
بازدید : 238
نویسنده : محسن دلاور
 روز مرگ همه ما بالاخره یک روز فرا می‌رسد اما برخی مرگ و میر ها به شکلی جالب و عجیب در طول تاریخ اتفاق افتاده که متوفی را هم به شهرت رسانده است. برخی از این مرگ ها را مرور می‌کنیم:
 


برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید......
 

:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , عجیب ‌ترین مرگ‌های تاریخ , ,



ترین های دنیا
نوشته شده در دو شنبه 2 اسفند 1389
بازدید : 189
نویسنده : محسن دلاور
 
 

:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ترین های دنیا , ,



نحوه تشخیص امکان دیده شدن در اتاق های پرو
نوشته شده در پنج شنبه 28 بهمن 1389
بازدید : 185
نویسنده : محسن دلاور
 
 
این روزها مساله امنیت و پخش عکس و فیلم های خصوصی داغ است پس زمان خوبی هست که این مطلب را در ادامه مطلب بخوانید ...

 این روزها مساله امنیت و پخش عکس و فیلم های خصوصی داغ است پس زمان خوبی هست که این مطلب را بخوانید:
 بحث آینه های دو طرفه. بله افرادی به این روش از شما در حالیکه در هتل یا اتاق پرو یا در حمام یا دستشویی هستید فیلم یا عکس تهیه کرده و به معرض عموم می گذارند. پس حتما قبل از اینکه از محل های دارای آینه استفاده کنید از یکطرفه بودن آن مطمئن شوید !

اما چطور؟

قبل از هرکاری از تست انگشت استفاده کنید:
انگشت خود را روی آینه قرار داده. اگر بین انگشت شما و تصویر آن یک فاصله ای باشد این آینه واقعی است. اگر انگشت شما به تصویرش چسبیده باشد، این آینه دو طرفه است و فردی دارد شما را مشاهده می کند.

دلیل :
چون در آینه واقعی لایه جیوه در پشت شیشه است ولی در آینه های دو طرفه لایه جیوه در روی سطح شیشه است.

:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , دیده شدن در اتاق های پرو , ,



راز شگفت انگیز مثلث برمودا
نوشته شده در پنج شنبه 28 بهمن 1389
بازدید : 374
نویسنده : محسن دلاور

 
 
 
در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.

این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در « مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.

برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید......


:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , راز شگفت انگیز مثلث برمودا , ,



بزرگترین اشتباه زندگی آلبرت انیشتین !!
نوشته شده در پنج شنبه 28 بهمن 1389
بازدید : 266
نویسنده : محسن دلاور
 
 
آلبرت انیشتین در سال ۱۹۱۷ عبارت “ثابت کیهانی” را به نظریه نسبیت عمومی خود وارد کرد تا مطابق با تفکر فیزیکدانان آن زمان معادله ای را برای پیش بینی جهان ساکن ارائه کند زمانی که مشخص شد جهان در واقع ثابت نیست بلکه در حال بزرگتر شدن است، انیشتین این عبارت را مردود اعلام کرد و برای همیشه از آن به عنوان بزرگترین اشتباه زندگی خود یاد کرد.

اما به تازگی دانشمندان بزرگترین اشتباه زندگی انیشتین را احیا کرده اند تا با کمک آن به توضیح یکی از مرموزترین نیروهای طبیعت که به نظر با نیروی گرانش در تعامل بوده و منجر به توسعه و رشد پر شتاب جهان می شود بپردازند، نیرویی به نام انرژی تاریک.

مطالعاتی که به تازگی انجام گرفته نشان می دهند ثابت کیهانی بهترین ابزاری است که می توان بر اساس آن انرژی تاریک را توضیح داده و دقیق ترین و ارزشمند ترین تخمین را از مقدار آن به دست آورد. این یافته براساس محاسبات هندسی جهان ارائه شده که نشان می دهند جهان به جای اینکه منحنی یا کروی باشد، مسطح است.

دو فیزیکدان دانشگاه پروونس در فرانسه شیوه ای جدید را برای آزمودن مدل انرژی تاریک ارائه کرده اند که نسبت به مطالعات پیشین کاملا مستقل عمل می کند. شیوه آنها بر اساس رصد های جفتهای کهکشانی دوردست با هدف محاسبه انحنای فضا پایه ریزی شده است.

دانشمندان انرژی تاریک را به واسطه مطالعه بر روی هندسه جهان مورد بررسی قرار داده اند شکل فضا به محتویتاش بستگی دارد، پدیده ای که یکی از اکتشافات نظریه نسبیت عمومی اینشتین بوده است، که نشان می دهد جرم و انرژی با کمک نیروی گرانش خود فضا-زمان را انحنا می دهند.

از این رو دانشمندان تصمیم گرفتند میزان محتوی جهان را، برای مثال مقدار جرم و انرژی از جمله انرژی تاریک موجود در جهان را با کمک محاسبه شکل آن تعیین کنند، مطالعه ای که سه گزینه اصلی را در اختیار آنها قرار داد.

فیزیکدانان می گویند جهان می تواند مانند یک صفحه مسطح باشد، مانند یک توپ کروی باشد و یا مانند یک زین انحنا داشته باشد، این در حالی است که مطالعات پیشین مدل جهان مسطح را بر دیگر مدلها ترجیح داده بودند و مطالعه جدید نیز با همین مدل موافق است.

دانشمندان با بررسی رصدهای انجام شده از جفتهای کهکشانی دوردست، شدت شکستگی نور و گرایش قرمزی نور کهکشانهای رصد شده به تعیین جهتگیری و موقعیت جفتهای در حرکت کهکشانی پرداختند و نتیجه این مطالعات با مدل جهان مسطح همخوانی داشت.

بر اساس گزارش اسپیس، با دست پیدا کردن به شواهد دقیقتر از مسطح بودن جهان، نتایج جدید برای توضیح انرژی تاریک بیشتر از نظریه های رایج و معمول، بر عبارت ثابت کیهانی که انیشتین زمانی با ناراحتی آن را مردود اعلام کرد تکیه خواهد داشت.

:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , بزرگترین اشتباه انیشتین , ,



انگشت عشق‏ و حلقه ازدواج
نوشته شده در پنج شنبه 28 بهمن 1389
بازدید : 213
نویسنده : محسن دلاور

● چرا حلقه ازدواج باید در انگشت چهارم قرار بگیرد؟


مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید . تا معجزه ای شگفت انگیز را متوجه شوید.(این مطلب برگرفته از اساطیر چینی است)
۱) ابتدا کف دو دستتان را روبروی هم قرار دهید و دو انگشت میانی دست های چپ و راستتان را پشت به پشت هم بچسبانید.


۲) چهار انگشت باقی مانده را از نوک آنها به هم متصل کنید.

۳) به این ترتیب تمامی پنج انگشت به قرینه شان در دست دیگر متصل هستند.

۴) سعی کنید انگشتان شست را از هم جدا کنید. انگشت شست نمایانگر والدین است. انگشت های شست می توانند از هم جدا شوند زیرا تمام انسان ها روزی می میرند . به این صورت والدین ما روزی ما را ترک خواهند کرد.

۵) لطفا مجددا انگشت های شست را به هم متصل کنید . سپس سعی کنید انگشت های دوم را از هم جدا نمائید. انگشت دوم (انگشت اشاره ) نمایانگر خواهران و برادران هستند. آنها هم برای خودشان همسر و فرزندانی دارند. این هم دلیلی است که انها ما را ترک کنند.

۶) اکنون انگشت های اشاره را روی هم بگذارید و انگشت های کوچک را از هم جدا کنید. انگشت کوچک نماد فرزندان شما است. دیر یا زود آنها ما را ترک می کنند تا به دنبال زندگی خودشان بروند.

۷) انگشت های کوچک را هم به روی هم بگذارید. سعی کنید انگشت های چهارم (همان ها که در آن حلقه ازدواج را قرار می دهیم) را از هم باز کنید. احتمالا متعجب خواهید شد که می بینید به هیچ عنوان نمی توانید آنها را از هم باز کنید. به این دلیل که آنها نماد زن و شوهری هستند که برای تمام عمر به هم متصل باقی می مانند. 

:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , انگشت عشق‏ و حلقه ازدواج , ,



LED ، Plasma ، LCD، کدام بهتر است؟!
نوشته شده در پنج شنبه 28 بهمن 1389
بازدید : 307
نویسنده : محسن دلاور

 
 اگر شما در یک فروشگاه هستید و قصد خرید تلویزیون دارید، احتمالا با دیدن مدل‌ها و تبلیغات گوناگون یک سوال بدون پاسخ در ذهنتان بوجود می‌آید که واقعا بهترین نوع نمایشگر چیست؟ پلاسما یا LCD؟ 
مطمئنا هرکدام از این تکنولوژی‌ها مزایا و معایبی دارند. اگر شما نیز در این رابطه ابهام دارید، با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریابید. در این مقاله قصد داریم دو تکنولوژی رایج در ساخت نمایشگرهای صفحه تخت را به زبانی ساده بررسی کنیم. 
 

برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید......


 

:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , LED یا LCD , ,



دانستنیهایی اعجاب‌انگیز درمورد گفتار انسانها
نوشته شده در پنج شنبه 28 بهمن 1389
بازدید : 225
نویسنده : محسن دلاور
 
 
 
 
1. مهارت حرف‌زدن یک شگفتی است. برای تولید یک عبارت، تقریباً 100 عضله در سینه، گردن، فک، زبان
و لب‌ها باید با هم همکاری کنند. هر عضله دسته‌ای متشکل از صدها یا هزاران فیبر است. برای هماهنگی این عضلات، نورون‌هایی بسیار بیشتر از حد لازم برای پای یک ورزشکار لازم است تا این عضلات را منقبض کنند. فقط هر یک نورون حرکتی می‌تواند حرکت را در 2000 فیبر عضلانی موجود در عضله ساق تحریک کند. اما نورون‌هایی که تارهای صوتی یا حنجره را کنترل می‌کنند، می‌توانند فقط به یک تا دو-سه سلول عضلانی بچسبند.

برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید......


:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , گفتار انسانها , ,



10 کشور برتر و زیبای جهان برای گردشگری
نوشته شده در پنج شنبه 28 بهمن 1389
بازدید : 255
نویسنده : محسن دلاور
 
 
 
 
 
 
سایت «ورد تراول»، ‌١٠ مقصد برتر گردشگری جهان را معرفی کرد که عبارتند از:

١- فرانسه
فرانسه در سال 2010 نیز همانند سال قبل از آن عنوان مقصد گردشگری شماره‌ یک جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور از جاذبه‌های گردشگری متنوعی بهره می‌برد، هرچند که مقصد بخش اعظم گردشگران این کشور، شهر زیبای «پاریس» است.
برج «ایفل»، موزه «لوور» و کاخ «ورسای»، سه جاذبه اصلی گردشگری پاریس به شمار می‌روند.

٢- آمریکا
صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد آمریکا بوده و چندین میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند. مقصد بخش اعظم گردشگران این کشور، شهرهای زیبای «واشنگتن»، «نیویورک» و دو ایالت «کالیفرنیا» و «فلوریدا» است.
این در حالی است که با گذشت چندین ماه از پایان نشت نفت از سکوی نفتی «خلیج مکزیک»، صنعت گردشگری ایالت فلوریدا هنوز به روزهای خوب خود بازنگشته است.
 
٣- چین
با توجه به عملکرد موفق این کشور در طول سال‌های اخیر، این کشور رتبه‌ سومین مقصد گردشگری جهان را که در اختیار «اسپانیا» بود، به خوداختصاص داده است. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به عملکرد موفق این کشور در طول دو هفته برگزاری مسابقات آسیایی در شهر «گوآنگژو» با جذب نزدیک به نیم میلیون گردشگر و جذب بیش از یک میلیون گردشگر در زمان برگزاری المپیک پکن در سال ‌٢٠٠٨، دولت چین به هدف خود در جذب ‌١٠٠ میلیون گردشگر در سال ‌٢٠٢٠ و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان دست یابد. دولت چین همچنین برنامه‌های زیادی نیز برای جذب گردشگر به واسطه حضور پررنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت گردشگری دارد.
 
٤- اسپانیا
صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد اسپانیا بوده و به تازگی از شرایط رکود خارج شده که حاصل آن رشد هفت درصدی گردشگران این کشور در ماه جولای در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ‌٢٠٠٩ بود و رشد چشمگیر گردشگران در دو شهر «مادرید» و «بارسلون» بوده است.

اسپانیا همچنین از اول ژانویه تا پایان ماه آگوست، میزبان ‌٣٧ میلیون گردشگر بوده که از رشد نیم درصدی نسبت به زمان مشابه در سال ‌٢٠٠٩ حکایت دارد، با این وجود اسپانیا هنوز با ثبت رکورد درآمد ‌٤٧ میلیارد یورویی از صنعت گردشگری که در سال ‌٢٠٠٢ به دست آمد، فاصله دارد.

اسپانیا در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشترین شاغلین را در صنعت گردشگری داشته و به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از کشورهای مختلف به ویژه انگلیس، آلمان و ‌فرانسه است، هم‌چنین هفت درصد از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.
 
٥- انگلیس
دولت انگلیس در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در زمینه جذب گردشگر داشته و قصد دارد تا در قالب برنامه‌ای ده ساله، درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را به ‌١٨٨ میلیارد پوند در سال ‌٢٠٢٠ رسانده و این کشور را به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند.

در قالب این برنامه ده ساله که رشد ‌٦٠ درصدی درآمدهای انگلستان از محل صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت، تعداد شاغلین در صنعت گردشگری انگلستان نیز از رقم فعلی ‌٢٦٤ هزار نفر، به سه میلیون می‌رسد.
 
٦- ایتالیا
ایتالیا به‌دلیل داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای و جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله آثاری تاریخی از تمدن رم باستان در شهرهای مختلف به ویژه رم، فلورانس و ونیز، یکی از کشورهای محبوب گردشگران است.
ایتالیا سالانه به‌طور متوسط میزبان ‌‌٢٠میلیون گردشگر است. این امر صنعت گردشگری را به یکی از ارکان اقتصاد ایتالیا تبدیل کرده و پنج درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا به این صنعت اختصاص یافته است. البته با وجود آن‌که هر سال گردشگران کشورهای زیادی به ایتالیا سفر می‌کنند، ولی مردم این کشور تمایل زیادی برای گذراندن تعطیلات در کشور خود ندارند و ‌‌٤٣ درصد ایتالیایی‌ها تعطیلات خود را در خارج از این کشور سپری می‌کنند.
 
٧- ترکیه
دولت ترکیه در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در زمینه جذب گردشگر داشته و قصد دارد این کشور را در سال ‌٢٠١٤ به یکی از پنج مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل کند. در حال حاضر بخش اعظم گردشگران ترکیه از کشورهای آلمان، روسیه، انگلیس و ایران بوده و مابقی نیز از کشورهای بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوریه و ایتالیا بوده‌اند.

البته سال گذشته برای صنعت گردشگری ترکیه سال خوبی بود، این در حالی است که ترکیه تنها کشور جهان در سال ‌٢٠٠٩ بود که با وجود وقوع بحران جهانی اقتصادی و شیوع آنفلوآنزا، همچنان شاهد افزایش تعداد گردشگرانش بوده است؛ هرچند که در سال گذشته، مدت‌زمان اقامت گردشگران نسبت به سال‌های قبل، کاهش یافت. از سال گذشته تاکنون نیز بدلیل هزینه‌ پایین گردشگری سلامت در ترکیه، تعداد زیادی از گردشگران آمریکایی، این کشور را به‌عنوان مکانی برای گذراندن تعطیلات و افزایش سلامت روحی و جسمی خود انتخاب کرده‌اند.
 
٨- مکزیک
با وجود تلاش‌های گسترده‌ دولت مکزیک برای مبارزه با باند‌های قاچاق مواد مخدر که بروز ناامنی در برخی از نقاط این کشور را در پی داشت، تعداد گردشگران این کشور در ‌١٠ ماهه‌ نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ‌٢٠٠٩، هفت درصد رشد داشته و با پیش‌بینی رشد پنج درصدی گردشگران این کشور در سال ‌٢٠١٠، مکزیک در این سال، میزبان بیش از ‌٢٢ میلیون گردشگر خواهد بود که حاصل آن درآمد ‌١٠ میلیارد دلاری اقتصاد این کشور خواهد بود.

پایتخت مکزیک، شهر «مکزیکوسیتی»، یکی از پرجمعیت‌ترین و پرگردش‌ترین شهرهای جهان است. مکزیک همچنین مهد سه تمدن‌ باستانی «آزتک»، «مایا» و «اینکا» بوده و آثار ارزشمندی از این سه تمدن را در خود جای داده است.
 
٩- کنیا
صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد کنیا بوده و دولت کنیا از سال‌ها قبل برنامه‌های ویژه‌ای را برای جذب گردشگران اروپایی به ویژه طبیعت‌گردان به مرحله اجرا درآورده که حاصل آن برقراری پرواز‌های مستقیم از «نایروبی» به مقصد «لندن»، «پاریس» و «آمستردام» بوده است.

این در حالی است که کنیا در سال ‌٢٠٠٩ میزبان نزدیک به یک میلیون گردشگر بود و حالا مقامات این کشور قصد دارند تا با جذب گردشگران بیشتر اروپایی شاهد ‌١٠ تا ‌١٥ درصد گردشگران این کشور در سال جاری میلادی باشند.

کنیا در سال‌های اخیر از مقاصد برتر طبیعت‌گردی قاره‌ آفریقا محسوب ‌شده و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه‌های طبیعی این کشور مانند جنگل‌های بکر و دست‌نخورده و گونه‌های مختلف حیوانی مانند فیل‌ها، شیرها و زرافه‌ها به این کشور سفر می‌کنند. دره بزرگ «ریفت» که نخستین نشانه‌های حیات انسان در آن یافت شده نیز یکی از جاذبه‌های برتر گردشگری کنیا است.
 
١٠- نیوزلند
کشور نیوزلند یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان از نظر داشتن جنگل و منابع طبیعی دست‌نخورده بوده و تا به حال فیلم‌های مشهوری از جمله سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» در مناطق مختلف آن ساخته شده‌اند که رشد چشمگیر صنعت گردشگری نیوزلند را به همراه داشته است.

همچنین قرار است فیلم ‌‌٦٧٠ میلیون دلاری «هابیت» در نیوزلند ساخته شود که حاصل آن رشد چشم‌گیر صنعت گردشگری نیوزلند و درآمد ‌‌٥/١ میلیارد دلاری برای اقتصاد این کشور خواهد بود، این در حالی است که ساخت مجموعه‌ سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» در نیوزلند سود سرشاری برای صنعت گردشگری نیوزلند به همراه داشت و حالا پس از قطعی‌شدن ساخت «هابیت» در نیوزلند، دولت این کشور به دنبال ساخت ادامه پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان، «آواتار»، در این کشور است.

 


:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , 10 کشور زیبا برای گردشگری , ,



معانی نام ماه های مختلف ایرانی
نوشته شده در پنج شنبه 28 بهمن 1389
بازدید : 225
نویسنده : محسن دلاور