با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
برای اینکه مغز زمان پاسخگویی اش را سرعت بخشد، آن چیزی را که قرار است برای تان اتفاق بیافتد را پیش بینی میکند. به صورت تخصصی تر، مخچه حرکات بدن تان را مانیتور میکند و میتواند بین حس های مورد انتظار و غیر منتظره فرق قایل شود که عموما به کنار گذاشتن کم یا کامل احساسات مورد انتظار منتج میشود آن هم در حالی که مغز دقت خیلی بیشتری به احساسات غیر منتظره دارد.
بنابراین زمانیکه خودتان را قلقلک میدهید، مغزتان احساسات مربوط به آن را رد میکند، اینطور میشود که قلقلک دادن خودتان بی اهمیت شمرده میشود، درست مانند زمانیکه تایپ میکنید و مغزتان به شکل قابل توجهی حس لامسه در انگشتان تان را ناکنش ور میکند به شکلی که شما به این قضیه توجهی ندارید مگر اینکه به عمد به آن فکر کنید. این همان نوع اتفاقی است که هنگام قلقلک دادن خودتان رخ میدهد.
محققان در «کالج دانشگاهی لندن» این موضوع را به وسیله اسکن مغز افراد طی زمانی که کف دست شان توسط آزمونگران و خودشان لمس میشد، بررسی کردند. اسکن های مغز نشان داد وقتی که لمس توسط عاملی خارجی حادث شد، سیستم حسی مغز (درگیر پردازش لمس) و بخش قدامیمغز (درگیر پردازش لذت) بسیار قوی تر از زمانیکه لمس توسط خود افراد حادث میشود، واکنش نشان میدهند.
در این مورد، مغز از اطلاعات حرکات انگشت و بازوها و اطلاعات دیداری برای پیش بینی کردن لمس استفاده میکند.
بنابراین، شما نمیتوانید خودتان را قلقلک دهید چرا که هیچ عامل غافلگیر کننده ایی وجود ندارد.
چون بیشتر مردم با دست راست کار می کنند به همین سبب دکمه های لباس را سمت راست میدوزند تا افرادی که به اصطلاح راست دست هستند به آسانی بتوانند دکمه های لباس خود را باز کرده یا ببندند.
البته این موضوع در مورد لباس های مردانه کاملا صادق است اما بانوان چطور؟ چرا با آنکه بیشتر خانم ها مانند آقایان راست دست هستند دکمه لباسشون سمت چپ دوخته شده است؟
برای پاسخ به این پرسش باید عقربه های زمان را به عقب بچرخانیم و به گذشته های دور برویم. یعنی زمانیکه نخستین بار دکمه لباس ساخته شد و این دکمه کالایی لوکس و گرانبها به شمار می رفت و تنها مردمان طبقه مرفه اجتماع استطاعت خرید آنرا داشتند.
این در حالی بود که زنان اشرافی در آن زمان هیچگاه لباس خود را شخصا به تن نمی کردند بلکه خدمتکاری داشتند که این کار را برایشان انجام می داد. چون خدمتکار برای بستن یا گشودن دکمه لباس بانوی خود می بایستی مقابل او قرار می گرفت دوزندگان لباس زنانه معمولا دکمه لباس را در سمتی قرار می دادند که خدمتکار بتواند به راحتی با دست راست خود آنها را باز کرده یا ببندد!
از این رو دکمه لباس زنان را سمت چپ می دوختند. هر چند امروزه استفاده از دکمه عمومیت یافته و دیگر از آن خدمتکاران خبری نیست با این حال هنوز هم این اصل به قوت خود باقی مانده و دکمه های لباس های زنانه سمت چپ دوخته می شود.
دوم آذر ۱۳۵۶ در خانواده ای با اصالت تهرانی صد در صد متولد شد . فرزند اول زوج جوان و تحصیلكرده . روشنفكر و متمولی بود كه در منزلی واقع در میدان آرژانتین تهران به دنیا آمد و در همان محله رشد كرد و بزرگ شد . پدر حمید تاجر فرش تحصیل كرده است و مادرش بر غم داشتن تحصیلات عالیه و موقعیت اجتماعی و اصالت خانوادگی خانه دار است . بعد از حمید یك دختر هم در این خانواده به دنیا آمد كه در رشته ی گرافیك فارغ التحصیل شد و هم اینك دنبال ادامه ی تحصیل در رشته ی حقوق است و دوست دارد كار وكالت كند . حمید با مادرش تنها ۱۴ سال اختلاف سنی دارد . و همین موضوع باعث شد حرف او را بهتر از پدر بفهمد و درك متقابلی بین ایندو در حد عالی بوجود آید كه هنوز هم ادامه دارد . او بر خلاف سایر بچه های طبقه ی مرفه و بالای شهری پر شر و شور بود و از خاطرات بچگی اش او همین یك نمونه بس كه كلاس اول دبستان و در همان هفته ی اول تحصیل روزی تمام كتابهایش را به دوره گردی داد و به جایش گوجه سبز گرفت و خورد !!!
از تلویزیون شروع کرد و خیلی زود محبوب شد و استعدادهایش
را به رخ همگان کشید.با بازی در فیلم « اجاره نشینها » در میان
سینمایی های هم جایی برای خود پیدا کرد و در سال 1368
برای بازی بسیار زیبایش در فیلم « مادر » ساخته علی حاتمی
برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هجدهمین جشنواره فیلم
فجر شد.
بیوگرافی:
متولد 1327 از تلویزیون شروع کرد و خیلی زود محبوب شد و استعدادهایش را به رخ همگان کشید. با بازی در فیلم « اجاره نشینها » در میان سینمایی های هم جایی برای خود پیدا کرد و در سال 1368 برای بازی بسیار زیبایش در فیلم « مادر » ساخته علی حاتمی برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد. اوج هنر او در فیلمهای « هنرپیشه » (محسن مخملباف - 1371) و بخصوص فیلم « آدم برفی » (داود میرباقری - 1373) بود. اکبر عبدی نیمه دوم دهه هفتاد را در سکوت سینمایی سپری کرد و خبری از آن عبدی پرطرفدار و محبوب نبود. بازی او در چند فیلم کمدی در اواخر دهه هفتاد هم کارساز واقع نشد و با توجه به اینکه در سال 1380 و در جشنواره بیستم فیلم فجر برای بازی در فیلم « نان و عشق و موتور » هزار کاندید جایزه شد. اکبر عبدی در سال 1385 با بازگشتی دوباره به عرصه سینما، در فیلم های « اخراجی ها » و « قاعده بازی » نشان داد که هیچ نشانی از گذشت زمان بر توانایی هایش دیده نمی شود و همچنان می شود روی او حسابی ویژه باز کرد.
مدرک تحصیلی: دانشجوی انصرافی روانشناسی دانشگاه تهران.
...............................................
ابتدا با گویندگی در رادیو آغاز کرد و سپس در تعدادی از برنامه های تلویزیون مجری بود.
در مجموعه تلویزیونی « پس از باران » در عرصه بازیگری هم خود را آزمود و در نهایت در سال 1379 در فیلم رخساره به عنوان اولین فیلم سینمایی اش موفق ظاهر شد.
مجموعه « پلیس جوان » اوج هنرنمایی او در زمینه بازیگری است.
شهاب حسینی در سینما هم خوب ظاهر شده: بازی موفق اما در حاشیه (واکنش پنجم) و بازی فوق العاده اش در فیلم « شمعی در باد » که کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم از جشنواره بیست و دوم فیلم فجر هم شد.
وقتی در برنامه اکسیژن مقابل دوربین بازی و اجرای راحتی را به نمایش گذاشت بسیاری اذعان داشتند که استعدادی خاص در او ودیعه گذاشته شده است. شهاب حسینی یک بازیگر خوب نقش های دوم است اگر چه در معدود نقش های اول خود هم توانا نشان داده است. حسینی در سال 1352 متولد شده و دانشجوی انصرافی روانشناسی از دانشگاه تهران است ، کارش را با گویندگی در رادیو آغاز کرد و سپس در تعدادی از برنامه های تلویزیونی مجری گری کرد.چهره اش با برنامه اکسیژن برای مخاطبان تلویزیون جا افتاد در چند برنامه به طورهمزمان این کار را انجام ،برنامه های رنگ صبح،برپا برپا ،با شما ،افتابگردان و سری دوم اکسیژن از جمله همین برنامه ها بود .
پرویز پرستویی متولد سال 1334 در همدان
وی از هنرپیشههای مطرح معاصر سینمای ایران است که جوایز بسیاری را در جشنوارهها به خود اختصاص داده است.
مدارک تحصیلی او دیپلم طبیعی و لیسانس هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
فعاليت هنري را از سال 1348 با اجراي نمايش در مراكز رفاه، كاخ جوانان و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آغاز كرد.
در سال 1353 براي بازي در نمايش « دكه » و يك سال بعد براي بازي در نمايش « تسليم شدگان » جايزه كاخ جوانان را گرفت.
براي نخستين فيلمش « ديار عاشقان » ديپلم افتخار بازيگر نقش دوم را در دومين جشنواره فجر گرفت.
او همچنين برنده ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش اول مرد در چهاردهمين جشنواره فيلم فجر براي فيلم « ليلي با من است » و برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد در شانزدهمين جشنواره فيلم فجر براي فيلم « آژانس شيشه اي » شد.
بازي زيباي او در فيلم « موميايي 3 » تحسين همگان را در هجدهمين جشنواره فيلم فجر برانگيخت.
الناز شاكردوست در سال 1363 در يكي از محله هاي تهران چشم به دنيا گشود..در دوران دبستان عاشق بازيگري شد.دانشجوي تئاتراز دانشكده هنرو معماري دانشگاه تهران است. كلا انساني عجيبي است.. عاشق فوتبال است شبيه بازيگري ! مادر خود را بسيار دوست دارد. و عجيب ترين نكته در زندگي او دوست صميمي اوست.
مدرک تحصیلی: دانشجوي تئاتر از دانشكده هنر و معماري دانشگاه آزاد تهران با بازی در فیلم « گل یخ » ساخته کیومرث پوراحمد به سینما آمد و ظرف کمتر از یک سال در پنج فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. تفاوت بازی او در دو فیلم « گل یخ » و « مجردها » نشان از توانایی های او دارد. شاکردوست در « بی وفا » اولین ساخته منتقد قدیمی سینما - اصغر نعیمی - بهترین بازی کارنامه سینمایی اش را به نمایش گذاشت.
بله دوست صميمي او گوهر خير انديش است كه حداقل 30 سال از او بزرگتر است.به طور اتفاقي وارد سينما شد.به گفته كيومرث پوراحمد وقتي دنبال يك بازيگر حدودا 20 ساله ميگشته كه الناز رو ديده و از بازي وي كه در ان موقع در تئاتر بازي مي كرده خوشش امده و او را در فيلم گل يخ به عنوان بازيگر نقش اول بازي داده است. بازي هاي مختلف و نقش هاي مختلف كه از او ديديم او را يك بازيگر باهوش و با استعداد معرفي كرده است. بازي هاي متفاوت نظير يك دختر پولدار در عروس فراري ... يك دختر شل و ول در مجردها(واقعا فوق العاده بود).. يك دختر نسل سومي در چه كسي امير را كشت (بازي او در اين فيلم عالي بود..بسيار بهتر از نيكي كريمي . مهناز افشار و...)و بازي بسيار زيباي او در فيلم بي وفا(به عنوان يك دختر پايين خيابوني كه عمرا هيچ بازيگري نمي تونست اين نقش را به اين خوبي بازي كن).در اين سه سال و تا سن 22 سالگي بازي در 11 فيلم يك امار فوق العاده براي يك بازيگر است..منتقدين بسياري از همان اول از بازي او تعريف كرده اند.
حتي هنرمنداني مانند مرحوم منوچهر نوذري از بازي وي تعريف كرده اند.. همچنين مهدي فخيم زاده كارگردان خوب كشورمان عنوان كرده است كه الناز شاكردوست به زودي بهترين بازيگر سينماي ايران خواهد شد
مجموعه آثار:
- گل یخ (کیومرث پوراحمد - 1383) - مجردها (اصغر هاشمی - 1383) - عروس فراری (بهرام کاظمی - 1383) - چند می گیری گریه کنی؟ (شاهد احمدلو - 1384) - قتل آن لاین (مسعود آب پرور - 1384) - چه کسی امیر را کشت؟ (مهدی کرم پور - 1384) - بی وفا (اصغر نعیمی - 1385) - قاعده بازی (احمدرضا معتمدی - 1385) - کارناوال مرگ (رضا اعظمیان - 1385) - خدا نزدیک است (علی وزیریان - 1385)
جشنواره ها و جوایز:
- کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از نهمین دوره جشن خانه سینما برای بازی در فیلم « مجردها » - 1384 - کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از دهمین دوره جشن خانه سینما برای بازی در فیلم « چه کسی امیر را کشت؟ »
خسرو شکیبایی (زاده ۷ فروردین ۱۳۲۳ تهران - درگذشت ۲۸ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۴ صبح در بیمارستان پارسیان تهران به دلیل سرطان کبد و نارسایی قلبی[۱] [۲]) بازیگر معروف سینمای ایران بود. او تحصیلاتش را در رشتهٔ بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان برد. تا پیش از انقلاب فقط در عرصه تئاتر فعالیت داشت و فعالیت حرفه*ای در عرصه سینما را با بازی در فیلم «خط قرمز» (مسعود کیمیایی - ۱۳۶۱) آغاز کرد. او در نزدیک به ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرد. بازی در نقش حمید هامون در فیلم هامون ساختهٔ داریوش مهرجویی یکی از ماندگارترین نقش*هایی است که ایفا کرده است.
تولد ۷ فروردین ۱۳۲۳ خیابان مولوی، تهران، ایران والدین احمد شکیبایی فریده خاتمی مرگ ۲۸ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۴ صبح (۶۴ ساله) بیمارستان پارسیان تهران پیشه بازیگر، فیلمنامه*نویس، دوبلور، دکلمه*خوان سال های فعالیت ۱۳۴۲ تا ۱۳۸۷ همسر(ها) پروین کوشیار تانیا جوهری (پیشین) فرزندان پویا شکیبایی (فرزند پروین کوشیار) پوپک شکیبایی (فرزند تانیا جوهری) مدرک تحصیلی دانش آموختهٔ بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دوران کودکی و نوجوانی
*دوران مدرسه شاگرد خوبی بود *برادر بزرگترش در ادبیات و موسیقی فعال است و در ایران زندگی می کند. *دو برادر دیگرش سالهاست ساکن سوئد هستند. *دروس زیست شناسی و ادبیاتش فوق العاده خوب بودند. *گاهی معلم ادبیاتش کلاس را در اختیار او می گذاشت و می رفت.
اغلب ما در سنین کودکی دوچرخهسواری را یاد میگیریم، بنابراین ممکن است فکر کنیم دوچرخهسواری فعالیتی است که نیاز به مهارت یا تعلیم خاصی ندارد. این گرایش ممکن است تا حدی خوب باشد به خصوص اگر معمولا برای مسافتهای کوتاه از دوچرخه استفاده میکنید.
اما با افزایش شمار افرادی که برای مسافتهای طولانی به عنوان وسیله حمل و نقل از دوچرخه استفاده یا برای تقویت بدنی خود دوچرخهسواری میكنند، مساله مهارتهای دوچرخهسواری اهمیت بیشتری پیدا میکند. تکنیک بد یا وضعیت نامناسب قرارگیری روی دوچرخهسواری یا اندازه نامتناسب آن باعث درد و ناراحتی شما میشود. برخی از مشکلاتی که با دوچرخهسواری ممکن است بروز کند اینها هستند:
1 درد زانو: دوچرخهسواران مانند دوندگان گاهی دچار درد زانو یا به عبارت دقیقتر درد در محل مفصل استخوان ران و استخوان کشکک میشوند. این درد به علت التهاب تاندون (یا تاندینیت) در مفصل استخوان ران و استخوان کشکک است.
درد زانو در دوچرخهسواری ممکن است ناشی از پایین بودن بیش از حد یا جلو بودن بیش از حد زین یا با شدت بیش از حد ركاب زدن در یک دنده معین دوچرخه باشد که باعث میشود هنگام ركاب زدن روی زانو فشار بیاید.
درد در بخش بیرونی زانو ممکن است ناشی از تحریک «نوار ایلیوتیبیال»، نوار بافتی ضخیمی که از استخوان لگن در کناره ران به سمت استخوان درشت نی (تیبیا) در ساق پا کشیده میشود، باشد. علت این درد بالا بودن بیش از حد زین و ركاب زدن با پنجه پا به سمت داخل است.
2 کمردرد: علل کمردرد ممکن است سوار شدن دوچرخه بیش از حد دراز یا جلو یا پایین قرار داشتن بیش از حد فرمان دوچرخه باشد. توصیه کلی این است که ارتفاع زین را تنظیم کنید. یک بررسی هم نشان داده است که زاویه دادن به زین در حد 10 تا 15 درجه به سمت جلو در بهبود کمردرد دوچرخهسواران مفید است.
3 بیحسی در دستها و مچها: این مشکل را گاهی «فلج فرمان دوچرخه» مینامند. این عارضه ناشی از گذاشتن وزن بیش از حد روی دستها حین دوچرخهسواری است، به طوری که عصب اولنار، عصبی که از آرنج به سمت بخش خارجی پنجه دست کشیده میشود، تحت فشار قرار میگیرد. بالا بردن فرمان دوچرخه یا کم کردن فاصله آن تا زین ممکن است کمککننده باشد، چرا كه موقعیت دستها هنگام دوچرخهسواری را اصلاح میکند.
4 درد باسن: بیشتر وزن شما هنگام دوچرخهسواری باید روی توبروزیتههای ایسکیال یا استخوانهای نشیمنگاه که کف لگن را تشکیل میدهند، وارد شود. هنگامی كه شروع به دوچرخهسواری بطولانی مدت میکنید، احساس اندکی درد عادی است، اما اگر درد شدیدی در باسن داشتید، ممکن است زین دوچرخه بیش از حد بالا یا لازم باشد که زین دوچرخه را به سمت جلو یا عقب ببرید.
5 اختلال نعوظ: اینکه آیا دوچرخهسواری در مردان به واقع باعث اختلال نعوظ میشود یا نه مورد بحث بوده است. نتایج بررسیها در این مورد متناقض است. اما به یقین زین دوچرخه میتواند اعصاب و عروق خونی در میاندوراه (ناحیه میان دستگاه تناسلی خارجی و مقعد) را تحت فشار قرار دهد و بیحسی میاندوراه یک مشکل شایع در دوچرخهسواران است. پهن بودن كافی زین دوچرخه در قسمت عقب بهطوری که از استخوانهای نشمینیگاه حمایت کند، ممکن است کمککننده باشد. ایستادن حین دوچرخهسواری برای چند ثانیه هر 10 دقیقه یک بار نیز توصیه میشود. پایین آوردن زین هم مفید خواهد بود.
6 ضربه مغزی: ضربه به سر مهمترین خطری است که دوچرخهسواران در معرض آن هستند و بررسیها نشان دادهاند که به سر داشتن کلاه ایمنی باعث کاهش آسیبهای سر و مغز هنگام دوچرخهسواری میشود.